Advanced Heading
ORAS

Organi Accounting System

Financieel softwarepakket zowel voor boekhoud- & accountancyskantoren als voor financiële afdelingen van (middel)grote ondernemingen.

ORAS is een uitgebreid financieel pakket voor boekhoud- en accountancykantoren, evenals voor financiële afdelingen van middelgrote en grote ondernemingen.

Onze ORAS software automatiseert en centraliseert namelijk al uw financiële bedrijfsprocessen. Hierdoor kunt u snel en efficiënt alle boekhoudkundige verrichtingen inbrengen aan de hand van boekingsmodellen en CODA-berichten. Bovendien kunnen zowel de debiteurenopvolging als de betaling van facturen semi-automatisch worden uitgevoerd. 

Financieel totaalpakket

Onze ORAS software is meer dan enkel gefocust op boekhouding & accountancy, het is een allesomvattende financiële applicatie:

  • Betalingen rechtstreeks vanuit het systeem
  • Btw-aangiftes & Intrastat
  • Domiciliëringen & mandatenbeheer
  • Periodieke boekingen
  • Vaste activa & afschrijvingen
  • Vennootschaps- & forfaitaire boekhouding
  • Volledig analytische boekhouding
puzzelstuk boekhouding & accountancy
laptop boekhouding & accountancy

Wat heeft ORAS nog meer te bieden?

In tegenstelling tot andere financiële software, zit er in het standaardpakket van ORAS net dat tikkeltje meer aan bijkomende functionaliteiten:

Budgetbeheer
✓ Digitaal archief, digitale contractmodule & digitale goedkeuringsflow
✓ Uitgebreide en automatische rapportering
✓ Extra  add-ons

Integraties

Companyweb
✓ Isabel
✓ CODA
✓ Accon
✓ First
✓ ECB
✓ Graydon
✓ VIES
✓ Verschillende kredietverzekeraars

Extra add-ons

Bovenop het basispakket

De goedkeuring van facturen gebeurt niet enkel digitaal, maar kan ook volledig online verlopen. Onze ORNG-suite bevat namelijk een webapplicatie die altijd en overal toegankelijk is.

Met een webapplicatie heeft u alle info ter beschikking waar en wanneer u maar wilt, 24/7. Heel handig bijvoorbeeld als u voor uw klantenbezoek nog even snel iets wilt nakijken op uw mobiel apparaat!

De extra module “Dossierbeheer” laat u toe om uw dossiers en de ganse flow errond optimaal te kunnen opvolgen. Het geeft een overzicht van wie wat wanneer moet doen in een bepaald dossier. Een goede workflow zorgt voor een efficiëntere samenwerking, zowel intern als met uw klanten.

Voorbeelden:

  • U kan aangeven wat er voor een bepaalde firma moet gebeuren binnen die bepaalde maand op boekhoudkundig vlak. Er wordt als het ware een automatische agenda aangemaakt.
  • Er zullen bepaalde taken automatisch afgevinkt worden, zodra u bepaalde acties in ORAS uitvoert.
  • U heeft meerdere administratieve medewerkers? Dan krijgt u een mooi overzicht van wie welke taak op zich neemt.

Facturatiemodule voor het aanmaken van beknopte verkoopfacturen. U kan deze facturen opstellen aan de hand van een artikelbestand.

Daarnaast heeft u ook de mogelijkheid om al uw verkoopfacturen digitaal naar uw klanten te versturen (zowel via pdf als E-FFF) eender vanuit welke operationele applicatie deze werden gemaakt.

Van een papieren factuur of foto naar een ingeboekte factuur? Dat kan heel snel en gemakkelijk! Voor OCR (Optical Character Recognition) werken wij namelijk samen met verschillende partners. Zo kunnen we dit optimaal integreren in uw ORAS-pakket.

Deze extra add-on houdt in:

  • scannen en annoteren van facturen
  • uploaden van digitale facturen aan de hand van Europese standaarden (UBL of E-FFF)

Een business intelligence tool wordt grotendeels ingezet voor managementrapportage. Deze tool toont u dashboards met historische én realtime data en genereert rapporten om u inzicht te geven in de belangrijkste cijfers.

U krijgt een antwoord op vragen als:

  • “Waar komt mijn omzet juist vandaan?”
  • “Hoeveel facturen zijn er al meer dan 30 dagen vervallen?”

 

Meer info

ORAS biedt een uitgebreide waaier aan standaardfunctionaliteiten, maar met voldoende flexibiliteit om deze aan te passen volgens de persoonlijke wensen van uw bedrijf.

Onze klanten

Enkele klantcases

“ORAS biedt alle functionaliteiten voor de verwerking van de boekhouding voor onze klanten én voor het beheer van ons eigen accountancykantoor.”
“Organi was de enige die niet alleen een sterke toepassing in huis had, maar ook de investering wilde doen om die volledig aan te passen aan onze wensen.”
Johan Haghebaert
Johan Haghebaert Sales Manager ERP
Johan werkt bij Organi sinds 1989. Door zijn jarenlange ervaring is hij een van de steunpilaren binnen het bedrijf geworden, bijgevolg kent hij Organi en onze software dan ook als zijn broekzak. Johan zijn dagen zijn drukbezet o.a. met het geven van demo’s bij prospecten en het onderhouden van klantencontacten.

Gratis demo aanvragen?

Laat uw gegevens achter en we nemen zo snel mogelijk contact op met u!

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.