Logistiek

Krachtige logistieke software op maat van uw bedrijf

De OLS-software biedt een totaaloplossing voor het operationeel en financieel beheer voor logistieke dienstverleners, forwarders, naties, douane agenten en industriële verladers.

OLS ondersteunt voorraadbeheer (warehousing), expeditie, douane, financieel beheer, tarieven, facturatie en rapportering op maat. De toepassing zorgt voor verregaande integratie tussen de verschillende modules, dus geen dubbele registraties van gegevens.

Algemene modules van onze basis ERP

  • “Forwarding” of “CNI” (Consignment) is de module voor een centraal dossier- of zendingenbeheer. Daarmee gepaard, gaat de “Workflow”-module. Die biedt een overzicht van de inhoudelijke status van de zendingen en de daaraan gekoppelde taken. Het ganse proces word gestuurd door vooraf gedefinieerde workflows, afhankelijk van type zending, klant en zelfs bestemming. 
  • De module “IMS” (Inventory Management System) zorgt voor een efficiënt beheer van in- en uitslag, eigendomsoverdracht en voorraad. Met deze module beheert u een onbeperkt aantal trafieken, productsoorten, magazijnen en magazijnlocaties. Ook stock-, bewegings- en huurafrekeninglijsten  maken deel uit van deze module.
  • Tool voor flexibele rapportering in Excel.
  • Een digitaal archief dat alle documenten verzamelt en altijd toegankelijk is.

Integraties

In OLS zijn er ook integraties mogelijk met verschillende externe platformen:

Extra add-ons

Bovenop het basispakket

Het Warehouse Management System (RF / barcode scanning) ondersteunt het gebruik van mobiele scanners voor activiteiten zoals ontvangst goederen, mutaties, orderpicken en levering van goederen.

Meer info

OLS kan feilloos geïntegreerd worden met OLS Customs, onze software voor de automatisering van alle douaneformaliteiten.

Meer info

Uw ERP-systeem kan feilloos geïntegreerd worden met ons boekhoudpakket ORAS. Deze financiële software zorgt voor een volledige boekhoudkundige opvolging: aankoop- en verkoopfacturen, leveranciersboekhouding, cheques…

Meer info

Deze grafische tool van Organi is een centrale planningsmodule voor al uw resources in 1 handig kalenderoverzicht! Het is een visuele weergave van alles wat in uw bedrijf gepland moet worden: transport (afhalingen fabriek & leveringen klanten), personeel (inplannen ploegen & materiaal) en productie (machines in uw productieproces).

Meer info

Een business intelligence tool toont u dashboards met historische én realtime data en genereert rapporten om u inzicht te geven in de belangrijkste cijfers. U krijgt een antwoord op vragen als “Hoeveel TEU hebben we verscheept met welke rederijen naar welke bestemmingen?” en “Waar komt mijn omzet juist vandaan?”.

Meer info

Onze ORNG-suite bevat verschillende webapplicaties die altijd en overal toegankelijk zijn. In dit assortiment o.a.: worklog app, container terminal app, document portal, goedkeuringsapp facturen… Zo heeft u alle info ter beschikking waar en wanneer u maar wilt. Heel handig als u voor uw klantenbezoek nog even snel iets wilt nakijken op uw smartphone!

OLS coördineert de logistieke processen in uw magazijn, op uw expeditievloer én gedurende het volledige transport. Zo bekomt u een uitermate bedrijfsgerichte en efficiënte automatisering voor de volledige afhandeling van uw activiteiten als 3PL/4PL.

Onze klanten

KPO_201904_1_crop
Kristof Poulain Business Unit Manager
Kristof werkt bij Organi sinds 2003. Hij leidt het team van de OLS en OLS Customs consultants en developers, maar staat niettemin ook dicht bij onze klanten om hen te adviseren en te begeleiden bij al hun logistieke vraagstukken. Kristof is verder ook onze interne specialist in data reporting en analytics via de BI-tools QlikView, Qlik Sense en Power BI.

Demo aanvragen

Laat uw gegevens achter en we nemen zo snel mogelijk contact op met u

"*" geeft vereiste velden aan

Toestemming*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.