Foutloos factureren met automatische, elektronische verwerking

02.03.2021 – Vandaag zijn er nog veel bedrijven die manueel factureren. Al die nodige handmatige stappen brengen een grotere kans op fouten met zich mee.

Home » Nieuws »

Foutloos factureren met automatische, elektronische verwerking

U herkent het misschien: stapels dossiers, netjes gecoördineerd per kleur, gestructureerd met labels. Geordend per dag, per taak. Er is vast hard gewerkt aan een systeem. Echter: manueel werken, met de administratieve rompslomp die daarbij komt kijken… is dat nog wel van deze tijd?
Als expediteur of speler in de supply chain, is efficiëntie prioriteit. De logistieke sector staat bekend om het feit dat er veel betrokken partijen zijn, en dat het proces verschillende stadia omvat. Voor een vlotte flow van goederen, levert iedere stap zijn bijdrage. Administratie, formaliteiten, coördinatie van vervoer, opslag, interne processen, communicatie met externe partijen – de lijst is lang. Meer stappen, betekent ook meer kans op fouten. Is uw workflow optimaal efficiënt? Indien uw processen niet geautomatiseerd zijn, is het antwoord hoe dan ook nee. Manuele processen, die bijgevolg vaak repetitief of tijdrovend zijn, hebben vaak een mogelijkheid tot automatisering. En dat stroomlijnt uw werking. Het logistieke proces wordt sneller, accurater en betrouwbaarder.

Automatisering betekent efficiëntie en transparantie

Het logistiek proces is er een waarbij de ene taak in de andere overloopt. Er zijn verschillende punten doorheen de keten, van planning tot uitvoering en alles daartussen. Of u nu manueel of geautomatiseerd werkt: een gedefinieerde workflow moet er zijn. Zonder helder management vervallen de verschillende fases in chaos, en bent u moeilijk in staat om verwachtingen binnen uw bedrijf én die van de klant in te lossen. Help!
Overzicht bewaren is de sleutel tot succes en een gedigitaliseerde administratie helpt u daarbij. Uw personeel verwerkt continu hopen informatie. Dat werk is vaak repetitief en omvat verschillende stappen, en daar sluipen geregeld fouten in. Automatisering integreren in uw bedrijfsprocessen, met een virtuele kantoorbediende als het ware, neemt die zorg alvast weg.
Bovenop de meer betrouwbare processen, maakt automatisering uw workflow ook efficiënter en transparanter. Enerzijds gaat het sneller, anderzijds geeft een continu overzicht u de kans om tactisch te optimaliseren bij uw voorraadbeheer, expeditie, douaneformaliteiten, financieel beheer, facturatie, rapportering, enzovoort. Software, apps, of doelgerichte automatiseringstools beheren die verschillende processen tijdens uw gehele logistieke dienstverlening. Wat een gemak.

Blijf de drukte de baas met planningstools en task-driven workflows

Suppliers, verdelers en fabrikanten zijn continu op zoek naar het beste bedrijf dat hen kan helpen bij hun transport, warehousing, douaneafhandeling en/of distributie. Logistieke bedrijven die kiezen te investeren in goede software, hebben vaak een streepje voor. Logistics management software garandeert meer efficiëntie, transparantie en controle over het gehele proces. En dat merken uw klanten.
De grootste invloed heeft u op uw eigen interne processen. Vandaag omvat het management van uw interne keten veel meer dan het plannen van individuele taken. Strategische planning anticipeert de taken van alle departementen in uw bedrijf. Als u al uw processen goed met elkaar synchroniseert, leidt dat tot optimale output. Planningstools maken het mogelijk om die synchronisatie te verwezenlijken. Technologie is sneller dan mensen, doet overbodig werk verdwijnen en maakt u werkproces slimmer door te automatiseren. Dat wil u ook, toch?

Overtuigd van die virtuele kantoorbediende? Organi is ready.

De workflowtool van Organi is er één waar gebruikersgemak centraal staat. De takenlijsten worden gemaakt op basis van de workflow van de klant en het type dossier. Checklists, deadlines en flexibiliteit zijn key. Klaar voor task-driven workflows? Zo zorg je dat werknemers niet langs elkaar werken, maar in functie van het hele proces, met de deeltaken optimaal op elkaar afgestemd. 
Documenten, informatie of taken worden in een stramien gegoten waarbij u de regels of gebruikelijke procedures zelf definieert voor het gehele proces. De tool helpt bijgevolg uw processen te automatiseren, met oog op eliminatie van onnodige handelingen of fouten.
Onze centrale planningsmodule giet al uw resources automatisch in één handig kalenderoverzicht. Een visuele weergave van de planning van al uw transportactiviteiten, in te plannen personeel en het nodige materiaal én de machines in uw productieproces. Overzichtelijk, flexibel en gericht op optimalisatie. Want met de planningsmodule legt u verborgen capaciteiten binnen uw bedrijf bloot.

Waarom Organi?

Vragen of interesse?

Laat uw gegevens achter en we nemen zo snel mogelijk contact op met u!

"*" geeft vereiste velden aan

Toestemming*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.