Blijft Organi verder groeien, ook na overname 4TheFuture?

01.07.2019 – Nu de officiële cijfers bekend zijn, blikt Organi terug op een geslaagd 2018.

Home » Nieuws »

Blijft Organi verder groeien, ook na overname 4TheFuture?

01-07-2019

Nu de officiële cijfers bekend zijn, blikt Organi terug op een geslaagd 2018. Het Antwerps IT-bedrijf realiseerde vorig jaar een omzet van meer dan 9 miljoen euro. Het is de bedoeling dat dit mooie verhaal ook in de toekomst verdergezet wordt, maar dan samen met 4TheFuture, de nieuwe vennootschap door wie Organi werd overgenomen.

Uitmuntende cijfers voor 2018

In 2018 realiseerde Organi een omzet van meer dan 9 miljoen euro. Dat is een groei van 8% ten opzichte van het jaar ervoor. “Niet alleen onze omzet, maar ook onze bruto toegevoegde waarde en winst gaan in stijgende lijn. Dat is een resultaat waar we samen enorm fier op mogen zijn, zeker in deze tijden van stevige concurrentie in onze sector”, zegt CEO Pieter Vandenbulcke.

De IT-business boomt, maar dat betekent ook dat er veel concurrenten op de markt zijn en dat vacatures steeds moeilijker ingevuld geraken. Nochtans trok Organi vorig jaar maar liefst 14 nieuwe medewerkers aan en gingen er 10 nieuwe bedrijven met Organi in zee om hun bedrijfsprocessen te laten optimaliseren. Voor 2019 staat de teller nu al op 5 nieuwe gezichten en 6 nieuwe klanten.

Organi gaat in 2019 voor continuïteit met 4TheFuture

Op 1 januari 2019 gaf Geert Grauwet nog officieel de CEO-fakkel door aan Pieter Vandenbulcke en nu is Organi klaar voor de volgende stap. Vorige maand heeft 4TheFuture, een nieuwe vennootschap, Organi overgenomen. In deze nieuwe moedermaatschappij zetelen 4 vennoten: Paul De Haes, Kristof Poulain, Pieter Vandenbulcke en Gert Verheyen. Deze vennoten waren 4 van de 6 aandeelhouders van Organi Invest, de vorige holding boven Organi.

Vandenbulcke verduidelijkt: “Met de komst van 4TheFuture hernieuwen we ons engagement en geloof in de toekomst én garanderen we tegelijkertijd continuïteit. 4TheFuture staat voor onze gezamenlijke toekomst en uiteraard ook voor onze 4 softwarepakketten: ORDAS, ORAS, OLS (Customs) en TAGOR. We behouden onze focus op mensen en balans en zullen de investeringen doen die nodig zijn voor een modern IT-bedrijf.”

Organi blijft dus gewoon Organi, een onderneming waarin het aanbieden van een uitstekende service centraal staat. Deze “wissel van de macht” brengt voorlopig geen andere veranderingen met zich mee in de bedrijfsactiviteiten, noch voor het personeel of de klanten.

Waarom Organi?

Vragen of interesse?

Laat uw gegevens achter en we nemen zo snel mogelijk contact op met u!

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.